tiistai 22. marraskuuta 2016

Puomiongelman äärellä

Nyt tartutaan puomiongelmaa sarvista. Mä haluan ottaa sen kontaktin myös haltuun ja saada sen hyväksi. Aloitetaan siis alusta. Tänään oli pitkästä aikaa eka kerta kun tehtiin puomin lankulla juoksutusta ja stoppeja siinä. Aion palata näissä puomin pysäritreeneissä ihan alkeisiin, koska huomasin tänään kuinka epäselvä Jujulle on ylipäätään koko puomin alastulokontakti. Tehtiin myös keinua, se edistyy, hitaasti mutta varmasti. Naksutuksen kanssa olisi töitä lähinnä ajoituksessa. Mä haluan niin naksauttaa oikeassa kohtaa, että oon usein aivan liian ajoissa. Myöhässä en juurikaan naksuta, jätän naksuttamassa jos selkeästi myöhästyn.

Lankkutreeniin siis: Ensin maassa olevan lankun päästä päähän juoksemista ja lukkopysäytys päähän tarkoituksena. Fokus pitää saada siirrettyä eteenpäin, nyt katsoo tiukasti mun liikettä ja menee sen mukana. Vain hyvistä palkka, mutta kohtuullisista saa jatkaa seuraavaan yritykseen suoraan. Huonot uusitaan. Naksutus vain kun molemmat tassut maassa ja jarruttaa lukkoon. Kun tässä onnistumisprosentti ja suoritukset alkaa näyttää joka treenissä samalla, lisätään ylösmenolankku ja juostaan pitkää lankkua päästä päähän. Sitten tähän lisätään keskelle koroke. Ja taas juostaan. Lopulta siirrytään kokonaiselle puomille kun tämä sujuu, silloin pitäisi jo olla puomille siirtäminen kohtuu helppoa. Ensin madalletulle, sitten korkealle.


Mun ongelma vähän joka kontaktilla on heikko alkuopetus. Oon siirtänyt toimintaa liian nopeasti kokonaisille esteille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti